شارژبوک
آموزشی

همه چیز درباره آپارتمان ‌های هوشمند

آپارتمان هوشمند

امروزه با پیشرفت علم و فناوری شاهد ساخت آپارتمان‌هایی هستیم که اصطلاحاً به آن آپارتمان هوشمند می‌گویند. در واقع آپارتمان هوشمند از اینترنت اشیا برای اتصال امکانات و لوازم هوشمند آپارتمان، امکانات ساختمان (به‌عنوان‌مثال HVAC) و تجربه اجتماعی در یک اکوسیستم یکپارچه استفاده می‌کنند. اینها سه ویژگی کلیدی یک آپارتمان هوشمند هستند: امکانات رفاهی هوشمند، اتصال به اینترنت اشیا و مدیریت دارایی. در این مقاله ما سعی کرده‌ایم تا آپارتمان هوشمند، مزیت آپارتمان هوشمند، هزینه آپارتمان هوشمند را به شما معرفی کنیم پس شارژبوک ما همراه شوید.

آپارتمان هوشمند چیست؟

آپارتمان هوشمند خانه‌ای است که امکانات رفاهی هوشمند، راه‌حل‌های اتوماسیون ساختمان و مدیریت دارایی را در یک سیستم ساختمان متصل ادغام می‌کند. این دستگاه‌ها همگی به هم متصل هستند و از طریق اینترنت اشیا (IoT) با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. آپارتمان هوشمند در صورت اجرای استراتژیک می‌تواند به ایجاد تعادل بین امنیت و راحتی کمک کنند.

دستگاه‌های هوشمند شما را قادر می‌سازند تا از راه دور سیستم‌های کنترل دسترسی، لوازم‌خانگی و سایر دستگاه‌ها را در سراسر ساختمان نظارت و مدیریت کنید. این دستگاه‌ها شامل قفل‌های هوشمندی هستند که دسترسی به آپارتمان‌ها و فضاهای مشترک را کنترل می‌کنند، دوربین‌های هوشمندی که آرامش خاطر را به ارمغان می‌آورند، و لوازم هوشمند و روشنایی که به صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانیدبه این 5 دلیل از نرم افزار شارژ ساختمان استفاده کنید

مزیت زندگی در یک آپارتمان هوشمند

آپارتمان هوشمند مزایای بیشتری نسبت به ارتقای فناوری دارد. این تجارب زندگی هوشمند به‌هم‌پیوسته، داده‌هایی را برای بهبود بسیاری از مناطق جامعه خود به صاحبان و مدیران املاک ارائه می‌دهد.

پنج مزیت زندگی در یک آپارتمان هوشمند عبارت‌اند از:

1. بهبود تجربه زندگی مسکونی

یک آپارتمان هوشمند باعث صرفه‌جویی در زمان، هزینه می‌شود. چندین کار را که به طور سنتی باید به‌صورت دستی انجام شوند، را خودکار می‌کند. به‌این‌ترتیب، آپارتمان هوشمند بهبود تجربه مسکونی را با دسترسی و امنیت فناوری فراهم می‌کند.به‌عنوان‌مثال، با نظارت تصویری هوشمند، می‌توانید از راه دور قسمت‌های مختلف آپارتمان خود را در هر زمان و مکان نظارت کنید و در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی کنید.

بیشتر بخوانید۱۳ قانون آپارتمان نشینی که باید بدانید

بهبود تجربه زندگی مسکونی

بهبود تجربه زندگی مسکونی با نظارت تصویری هوشمند

2. انرژی کارآمدتر

آپارتمان هوشمند به ساکنان کمک می‌کند تا کارایی خود را بهبود بخشند. مثلاً به‌جای روشن گذاشتن تهویه یا چراغ‌ها در تمام طول روز.این همچنین به مدیران و ساکنان ساختمان کمک می‌کند تا بر مصرف انرژی و آب نظارت کنند. ازآنجایی‌که لوازم‌خانگی هوشمند در مقایسه با دستگاه‌های آنالوگ از مصرف انرژی بیشتری برخوردار هستند، به شما آرامش خاطر یا صرفه‌جویی در انرژی و پول را می‌دهد. امکانات رفاهی هوشمند حتی می‌تواند کارایی بیشتری را در کل سیستم ساختمان ایجاد کند.

3. تعمیر و نگهداری کمتر

مدیران و ساکنین ساختمان صدها ساعت در سال را صرف نگهداری ساختمان می‌کنند. آپارتمان‌های هوشمند می‌توانند نظارت بهتری بر نگهداری و تعمیر ساختمان به مدیریت بدهند.

4. راحتی

آپارتمان هوشمند به مدیران ساختمان کمک می‌کند که کارهای بیشتری برای ساکنان خود انجام دهند. با ادغام مدیریت دارایی در شبکه ساختمان متصل، آن‌ها می‌توانند زمان کمتری را برای کارهای دستی و زمان بیشتری را صرف نیازهای خود و ساکنین کنند.

5. مقرون‌به‌صرفه تر

به دلیل افزایش راندمان آپارتمان هوشمند، این امر می‌تواند در واقع به توسعه مسکن ارزان‌قیمت کمک کند. آپارتمان‌های هوشمند هزینه ساخت و نگهداری ساختمان‌ها را کاهش می‌دهند و بازار مسکن مقرون‌به‌صرفه را جذاب‌تر و سودآورتر می‌کنند.

روشنایی هوشمند ساختمان

باوجود روشنایی هوشمند ساکنان از کنترل روشنایی و حتی رنگ لذت می‌برند. با روشنایی هوشمند رنگ را برای ایجاد حالات مختلف تنظیم کنید. ساکنان ممکن است با دانستن اینکه می‌توانند چراغ‌ها را از مکان‌های دوردست کنترل کنند، احساس امنیت بیشتری کنند. همچنین چراغ‌های هوشمند به شما کمک می‌کنند از راحتی کنترل تمام چراغ‌های خانه لذت ببرید. برای مثال، وقتی وارد اتاق می‌شوید، چراغ نیز روشن می‌شود. وقتی ترک می‌کنید، به طور خودکار خاموش می‌شود. این نه‌تنها از نظر انرژی کارآمد است، بلکه برای امنیت نیز مفید است. بااتصال به تلفن هوشمند، می‌توانید چراغ‌های خود را از راه دور روشن کنید و به‌راحتی در خانه خود حرکت کنید.

بیشتر بخوانیدهر آنچه باید در مورد قوانین شارژ ساختمان بدانید

قفل هوشمند آپارتمان

قفل‌های هوشمند برای جایگزینی قفل‌های سنتی که نیاز به کلید فیزیکی دارند طراحی‌شده‌اند. اگر تابه‌حال در خانه خود را قفل کرده‌اید، کلیدهای خود را گم‌کرده‌اید، یا برای یافتن کلید در کیف خود تلاش کرده‌اید، استفاده از قفل هوشمند این مشکلات را برطرف می‌کند. هنگامی که یک قفل هوشمند نصب می‌کنید، می‌توانید بدون استفاده از کلید درب را باز کنید.

درب آپارتمان هوشمند

این دستگاه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که به‌راحتی وارد و خارج شوید و همچنین بر فعالیت درب نظارت کنید. با قفل‌های هوشمند، می‌توانید به افراد اجازه دسترسی یا عدم دسترسی آن‌ها را بدهید. آن‌ها همچنین می‌توانند تشخیص دهند که شما نزدیک هستید و قفل درها را برای شما باز کنند هنگام استفاده از دستگاه‌های هوشمند مانند درب‌های هوشمند با سیستم‌های اینترکام تصویری، امنیت نیز آسان‌تر می‌شود. به‌عنوان‌مثال، درهای هوشمند را می‌توان طوری تنظیم کرد که هنگام نزدیک شدن به آپارتمان، ماشین یا تلفن هوشمند شما را شناسایی کند و به شما امکان دسترسی بدون کلید یا کارت به پارکینگ را بدهد.

بیشتر بخوانیدقانون اداره آپارتمان به زبان ساده و خودمانی چیست؟

درب آپارتمان هوشمند

نظارت کامل بر درب آپارتمان از طریق قفل‌های هوشمند

سرمایش و گرمایش هوشمند

با ترموستات‌های هوشمند، می‌توانید بدون توجه به نزدیکی به خانه، دمای خانه خود را در هر زمانی زمان‌بندی، نظارت و از راه دور کنترل کنید. از طریق کنترل خودکار معتدل، می‌توانید تنظیمات دمایی از پیش تنظیم‌شده را قبل یا هنگام ورود به آپارتمان خود فعال کنید. به‌عنوان‌مثال، هنگامی که درب آپارتمان باز می‌شود، کولر یا بخاری شما می‌تواند به طور خودکار روشن شود. وقتی ترک می‌کنید، به طور خودکار خاموش می‌شود. از طریق ترموستات‌های هوشمند، بدون نیاز به روشن نگه‌داشتن بخاری یا تهویه مطبوع در تمام روز، از بازگشت به خانه با دمای راحت لذت خواهید برد. همچنین می‌تواند مصرف انرژی را گزارش دهد و به شما یادآوری کند که فیلترها را عوض کنید.

هزینه هوشمند سازی ساختمان

هزینه هوشمند سازی آپارتمان به چند عامل مثل قدمت ساختمان، نوع تجهیزات خانه هوشمند، نیاز و سلیقه مشتری متراژ ساختمان و برند تجهیزات متفاوت است. بهترین زمان هوشمند سازی آپارتمان زمانی است که ساختمان در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید٢٠ گیاه آپارتمانی که خانه تان را سبز می​کند

روش محاسبه هزینه هوشمند سازی برای هر واحد آپارتمان

هزینه هوشمند سازی انواع ساختمان‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای محاسبه هزینه هوشمند سازی ساختمان فقط کافی است که با مراجعه به یک شرکت ارائه‌دهنده تجهیزات آپارتمان هوشمند و با پرسیدن چند سؤال ساده مثل سؤالات زیر هزینه هوشمند سازی آپارتمان خود را برآورد کنید.

  • هزینه هوشمند سازی ساختمان پایه یا به‌صورت ساده چقدر خواهد شد؟
  • فرق ساختمان معمولی با ساختمان هوشمند چیست؟
  • تفاوت هزینه هوشمند سازی ساختمان قدیمی با ساختمان نوساز در چیست؟
  • نحوه محاسبه هزینه هوشمند سازی ساختمان به چه صورت است؟ مترمربع، هر واحد و یا تعداد تجهیزات به‌کاررفته؟

جمع‌بندی

ساکنان برای راحتی که با آپارتمان هوشمند همراه است و همچنین احساس امنیت و آرامشی که دارند از خانه هوشمند استفاده می‌کنند. ساکنین با قابلیت دیدن افرادی که در هر زمان از آپارتمان‌های خود می‌آیند و می‌روند، احساس راحتی می‌کنند، درحالی‌که ورود درب بدون کلید از تعداد قابل‌توجهی قفل جلوگیری می‌کند. ساکنان با استفاده از ترموستات هوشمند، قبض گرمایش و سرمایش خود را کاهش خواهند داد و از بازگشت به خانه با دمای راحت و بدون نیاز به روشن نگه‌داشتن بخاری یا تهویه مطبوع در تمام طول روز لذت می‌برند. با چراغ‌های هوشمند، ساکنان می‌توانند به‌راحتی در خانه‌های خود حرکت کنند و درعین‌حال خواستار روشن و خاموش شدن چراغ‌ها به میل خود باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *