شارژبوک
عمومی

چطور آپارتمان را به محلی امن‌تر برای زندگی تبدیل کنیم؟

تبدیل آپارتمان به محلی امن‌تر برای زندگی

این بسیار مهم است که در آپارتمان خود احساس امنیت کنید بالاخره این خانه و محل زندگی شما است. اما امنیت آپارتمان مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از چالش‌ها را به همراه دارد که با مدیریت آن‌ها می‌توانید محل زندگی خود را به یک جای امن تبدیل کنید. تنها با چندین راهکار ساده که ما به شما ارائه می‌دهیم می‌توانید امنیت آپارتمان خود را بالا برده و شاهد کاهش چشمگیر دزدی در آپارتمان خود باشید. پس با شارژبوک همراه باشید.

چرا باید به فکر امنیت آپارتمان بود؟

ساکنان آپارتمان گاهی اوقات به این فکر می‌کنند که آیا به سیستم امنیتی نیاز دارند یا خیر. ازیک‌طرف، نزدیکی ساکنین یک ساختمان می‌تواند سطحی از محافظت را فراهم کند. داشتن همسایه‌های نزدیک بسیار خوب است که مراقب یکدیگر باشند، آپارتمان‌ها نیز در برابر سرقت و خرابکاری آسیب‌پذیر هستند، بنابراین یک سیستم امنیتی و هشدار خانگی می‌تواند احتیاط بیشتری را اضافه کند. برخی از سیستم‌های امنیتی می‌توانند به شما اجازه دهند که ببینید چه کسانی حتی نزدیک آپارتمان شما می‌شوند.

بیشتر بخوانیدروش محاسبه شارژ ساختمان با کمک اکسل

نکات مهم درباره افزایش امنیت آپارتمان

چند راهکار ساده برای افزایش امنیت آپارتمان وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • یک پیچ، قفل زنجیر، یا قفل تقویت‌کننده درب نصب کنید.
  • برای هر درب شیشه‌ای کشویی یک نوار امنیتی مسدودکننده درب تهیه کنید.
  • پنجره‌های خود را با پرده بپوشانید.
  • روی یک گاوصندوق برای اشیاء قیمتی و اسناد مهم سرمایه‌گذاری کنید.
  • هنگام رفتن به خارج از شهر محتاط باشید.
  • چراغ‌های خودکار نصب کنید تا در هنگام بیرون رفتن، مکانتان روشن بماند.

استخدام نگهبان

در آپارتمان‌های بزرگ حضور یک نگهبان به‌صورت دائم برای افزایش امنیت آپارتمان بسیار مؤثر است‌. این شخص با شناسایی تمامی ساکنین آپارتمان باعث می‌شود تا افراد غریبه به داخل ساختمان راه پیدا نکند. همچنین نگهبان آپارتمان مسئول دریافت بسته‌های پستی هم هست و با این کار تمامی رفت‌وآمدها را تحت نظر قرار می‌دهد و در افزایش امنیت آپارتمان و کاهش دزدی تأثیرگذار است.

بیشتر بخوانیدمجمع عمومی آپارتمان چیست؟و چه وظیفه‌ای دارد؟

استخدام نگهبان

استخدام نگهبان به منظور افزایش امنیت آپارتمان

نصب سیستم امنیتی

یکی از بهترین عوامل بازدارنده برای سارقان، سیستم امنیتی خانه است. سنسورهای در و پنجره، ردیاب‌های حرکتی جز ابزارهای امنیتی هستند که می‌توانند شما را از مزاحمان آگاه کنند. اگر نظارت حرفه‌ای دارید، سیستم شما حتی از طرف شما با مقامات می‌تواند تماس بگیرد. حفاری سوراخ در آپارتمان‌ها معمولاً یک نه بزرگ است. سیستم امنیتی را در چند مرحله به‌راحتی می‌توانید نصب کنید، درحالی‌که دیوارهای شما را خراب نمی‌کند به‌علاوه، مقرون‌به‌صرفه است. سیستم‌های هشدار بی‌سیم از چسب برای تثبیت سنسورهای در و پنجره در جای خود استفاده می‌کنند و می‌توانید از گوشی هوشمند خود برای نظارت استفاده کنید.بسیاری از سیستم‌های امنیتی برای آپارتمان‌ها همچنین دارای آژیرهای مستقل هستند (بدون صفحه‌کلید و آژیر که روی دیوار نصب می‌شود) تا شما را از هرگونه مشکل آگاه کرده و مزاحمان را بترساند. هنگامی‌که آن را تنظیم کردید، مطمئن شوید که فقط تعداد کمی از منتخبین شما به رمز عبور دسترسی دارند. هرچه افراد بیشتری آن را داشته باشند، امنیت ساختمان شما کمتر است.

دوربین مداربسته

یک دوربین مداربسته آپارتمانی می‌تواند به طور شگفت‌انگیزی مقرون‌به‌صرفه برای نظارت بر امنیت آپارتمان شما باشد. ممکن است فکر کنید که دوربین‌ها به یک سیستم امنیتی کامل نیاز دارند. بااین‌حال، تعداد زیادی دوربین مستقل وجود دارد که یک فید را مستقیماً به تلفن هوشمند شما ارسال می‌کند، بنابراین می‌توانید آپارتمان خود را از هر نقطه نظارت کنید.اکثر دوربین‌های امنیتی و زنگ‌های ویدئویی هوشمند معمولاً دارای تشخیص حرکت، دید در شب و مکالمه دوطرفه هستند. ما زنگ‌های هوشمند را به‌شدت توصیه می‌کنیم زیرا می‌توانید با خیال راحت با افراد حاضر در پشت درب بدون نیاز به بازکردن درب چت کنید. حتی مدل‌هایی وجود دارند که به درب شما متصل می‌شوند.

بیشتر بخوانیدقانون اداره آپارتمان به زبان ساده و خودمانی چیست؟

استفاده از در و پنجره ضد سرقت

درها و پنجره‌ها راه اصلی ورود سارق به خانه شما هستند. اطمینان از ایمن بودن درها و پنجره‌ها می‌تواند به جلوگیری از ورود سارقان کمک کند. سعی کنید از درها و پنجره‌های ضد سرقت استفاده کنید. درب ضد سرقت علاوه بر اینکه با درهای معمولی از نظر ساختاری متفاوت است اجزای آن مقاوم و غیر قابل‌نفوذ است. زمانی غیر قابل‌نفوذ معنا پیدا می‌کند که تمام اجزای درب از پیچ‌های داخلی آن گرفته تا همه اجزا از مرغوب‌ترین و مستحکم‌ترین مواد ساخته شده باشد؛ بنابراین وجود درب و پنجره ضد سرقت می‌تواند در افزایش امنیت ساختمان شما بسیار مؤثر باشد.

تصویب قوانین امنیت آپارتمان

داشتن قانون در هرجایی به‌ویژه آپارتمان‌هایی که رفت‌وآمد در آن‌ها زیاد است بااهمیت و در کاهش دزدی در ساختمان بسیار مؤثر است. برای بالا بردن امنیت آپارتمان در نتیجه آرامش ساکنین وضع چند قانون مثل قفل بودن درهای ورودی و خروجی ساختمان در ساعات مشخصی از شب، نصب دزدگیر آپارتمانی، نصب سیستم امنیتی و استخدام نگهبان را توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانیدهر آنچه باید در مورد قوانین شارژ ساختمان بدانید

تصویب قوانین امنیت آپارتمان

نصب سیستم امنیتی برای تضمین امنیت آپارتمان

قفل درب را عوض کنید

یکی دیگر از راه‌های افزایش امنیت ساختمان شما وجود قفل‌های باکیفیت بالا است. بهتر است هنگام نقل‌مکان حتماً قفل‌ها را عوض کنید. شما هرگز نمی‌دانید چند کلید تکراری برای قفل خانه شما وجود دارد، اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تنها کسی هستید که به آپارتمان خود دسترسی دارید حتماً آن‌ها را تعویض کنید. نصب قفل‌های اضافی درب، مانند قفل‌های زنجیری یا قفل تقویت‌کننده در، راه دیگری برای اطمینان از امنیت آپارتمان شما در زمانی است که خارج از خانه خود هستید.

جمع‌بندی

اگر محل زندگی شما امنیت مناسبی نداشته باشد، نقل‌مکان به یک آپارتمان جدید می‌تواند یک تجربه دلهره‌آور باشد. همیشه قبل از نقل‌مکان به خانه جدید خوب تحقیق کنید زیرا کم بودن امنیت آپارتمان ممکن است شما را در معرض خطر قرار دهد. ممیزی‌های امنیتی مکرر را انجام دهید تا مطمئن شوید که تنظیمات امنیتی شما طبق برنامه کار می‌کند. از اجاره آپارتمان در محله‌هایی با میزان جرم و جنایت بالا خودداری کنید و مهم‌تر از همه، اگر برای امنیت بیشتر برای چند روز از آپارتمان خود خارج می‌شوید، می‌توانید با نصب سیستم‌های امنیتی، امنیت ساختمان خود را تضمین کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره‌ی نرم‌ افزار مدیریت ساختمان به سایت شارژبوک مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *