شارژبوک
دسته‌بندی نشده

هنگام خرید آپارتمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

خرید آپارتمان

هنگامی که به دنبال یک آپارتمان جدید هستید و می‌خواهید مطمئن باشید که آن خانه از هر نظر برای شما عالی است ممکن است با چالش‌ها و سؤالاتی مواجه شوید. همه ما می‌دانیم که  خرید یک آپارتمان می‌تواند فرایندی دلهره‌آور به نظر برسد. ملاحظات زیادی وجود دارد که باید قبل از چنین اقدام بزرگی انجام دهید. اگر اولین‌بار است که می‌خواهید آپارتمان خریداری کنید، این دلهره و اضطراب‌ها بیشتر هم می‌شود. اما نگران نباشید ما در این‌جا یک راهنمای جامع در مورد تمام جنبه‌های مهمی که باید در مورد خرید آپارتمان بدانید آورده‌ایم پس با ما همراه باشید.

نکات خرید آپارتمان

در رابطه با نکات خرید خانه باید گفت که خانه جایی است که خوشبختی به آن تعلق دارد و ما در آن احساس امنیت می‌کنیم. پس در هنگام خرید آن وسواس زیادی خرج دهید تا خانه مورد پسندی که در آن احساس راحتی می‌کنید را پیدا کنید.  در زیر چند نکته وجود دارد که قبل از خرید خانه باید به آن‌ها توجه کرد.

 بودجه

آیا اولین چیزی که در نکات خرید آپارتمان باید به آن توجه کرد بودجه است؟ در جواب چنین سؤالی باید گفت که درحالی‌که برای خرید خانه اولین چیزی که باید به آن توجه کنیم بودجه است، ولی مهم نیست که چقدر پول داریم. مهم این است که باید خانه‌ای که می‌خریم نسبت به پول ما ارزش داشته باشد و برای ما راحت باشد؛ بنابراین به‌جای بررسی پروژه‌های متعدد برای بهترین پیشنهاد، باید به پروژه‌ای نگاه کنیم که مناسب است و در نهایت قیمت و کیفیت ساخت‌وساز را به طور کامل بررسی کنیم.

 مکان

البته یک مکان خوب برای افراد مختلف می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد، اما عوامل عینی نیز وجود دارد که ارزش خانه را تعیین می‌کند. همچنین باید محل قرارگیری خانه را نیز در نظر بگیرید زیرا بیشتر جنبه‌های دیگر خانه را می‌توان تغییر داد، اما شما نمی‌توانید مکان خانه خود را تغییر دهید. اگر خانه‌ای که می‌خواهید بخرید درست در یک جاده شلوغ یا بسیار نزدیک به یک بزرگراه باشد، احتمالاً می‌توانید آن را با قیمت کمتری تهیه کنید، اما بعداً فروش آن نیز دشوارتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چطور آپارتمان را به محلی امن‌تر برای زندگی تبدیل کنیم؟

امکانات رفاهی

معمولاً ما به فکر این هستیم که آیا فضای بازی برای کودکان، سالن ورزشی مخصوص بزرگسالان و مکانی برای وقت گذراندن سالمندان در نزدیکی محل سکونت ما وجود دارد یا خیر اما علاوه بر همه این‌ها وجود سوپرمارکت، نانوایی، میوه‌فروشی، قصابی و درمانگاه در نزدیکی آپارتمان جز امکانات رفاهی محسوب می‌شود.

همسایگی

یکی از مهم‌ترین نکات خرید آپارتمان که باید به آن توجه کنیم بررسی همسایه‌ها و صحبت با آن‌ها است. از آن‌جایی‌که خانه هرکسی محل آسایش و آرامش اوست اگر همسایه‌های خوب و بی‌آزار نداشته باشید قطعاً آسایش هم نخواهید داشت؛ بنابراین یادتان باشد که در زمان بازدید از آپارتمان موردنظر تحقیق درباره همسایه‌ها را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید:‌ نحوه تذکر به مزاحمت همسایه

آرامش و آسایش

به این فکر کنید از یک روز شلوغ و خسته‌کننده به خانه خود برمی‌گردید اگر موجبات آرامش شما فراهم نباشد چقدر این موضوع می‌تواند کلافه‌کننده باشد؛ بنابراین در زمان خرید آپارتمان به شلوغی خیابان، میزان رفت‌وآمدها، تعداد ساکنین آپارتمان توجه کنید. همه ما می‌دانیم با این‌که دسترسی به امکانات رفاهی در خیابان‌های اصلی بیشتر است اما خیابان‌های اصلی و مرکزی هر شهری جزو شلوغ‌ترین مناطق آن شهر محسوب می‌شوند. اگر شما طرفدار زندگی غرق در آرامش هستید به این نکته توجه داشته باشید که همسایگی با مدارس، بیمارستان، ادارات، شرکت‌ها و مراکز خرید آرامش را از شما سلب می‌کند.

دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی

رفت‌وآمد در شهرهای پرجمعیت مثل تهران با وجود ترافیک‌ سنگین به یک چالش تبدیل شده است. اگر به فکر خرید خانه در کلان‌شهرها هستید حتماً موقعیت‌هایی مثل دسترسی‌ سریع و راحت به وسایل عمومی مثل تاکسی، مترو، بی‌آرتی و اتوبوس‌های شهری را بررسی کنید. امروزه این موضوع بسیار با اهمیت شده است تا جایی که حتی آن را به‌عنوان یک آپشن برای فروش خانه‌ها در نظر می‌گیرند.

دسترسی به وسایل حمل‌ونقل عمومی

دسترسی به وسایل حمل و نقل عمومی از نکات مورد توجه برای خرید خانه!

قوانین و مقررات

هر آپارتمان قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد و بهتر است قبل خرید، از آن‌ها مطلع شوید تا ببینید با شرایط شما سازگاری دارد یا خیر.

هزینه‌های تعمیر و نگهداری

افراد زیادی در هنگام خرید آپارتمان این جنبه را نادیده می‌گیرند. هزینه‌های مربوط به ساختمان شامل مالیات شهرداری، هزینه آب، مالیات ارزیابی، هزینه آسانسور، هزینه برق و شارژ و هزینه‌های سرایداری است. هم‌چنین اگر وسیله نقلیه دارید، شما باید از پارکینگ خودرو، هزینه‌های پارکینگ و امکانات اضافی جویا شوید. اگر یک پارکینگ دارید با فروشنده آپارتمان صحبت کنید. این به شما کمک می‌کند تا سردرگمی‌های خود را روشن کنید.

بررسی کنتور آب، برق و گاز

یکی دیگر از نکاتی که در خرید آپارتمان بسیار مهم است بررسی کنتور آب و برق و گاز است. معمولاً هر واحد برای خود یک کنتور جدا دارد اما اگر به‌صورت مجزا نبود فراموش نکنید که در همان ابتدا از نحوه محاسبه هزینه‌های ساختمان پرس‌وجو کنید.

مقدار دریافتی شارژ ماهانه

تمیزی و نظافت یک ساختمان نشان‌دهنده مدیریت صحیح آن ساختمان است. پس به این نکته توجه داشته باشید که هزینه شارژی که ساکنین پرداخت می‌کنند به‌ درستی صرف امور مربوط به ساختمان اعم از تعمیرات و نظافت ساختمان می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: هر آنچه باید در مورد قوانین شارژ ساختمان بدانید

جنبه‌های مختلف آپارتمان را بررسی کنید

سن ساختمان را بررسی کنید تا از استحکام آن اطمینان حاصل کنید. یک ساختمان باید امکاناتی برای تعویض و تعمیر داشته باشد. دریافت گزارش مهندس یا معمار از این بنا توصیه می‌شود. اقدامات امنیتی یک ساختمان را بررسی کنید. ساختمان باید دارای دوربین‌های امنیتی و سایر تمهیدات لازم باشد.

از احساسات دوری کنید

مردم اغلب برای خرید خانه به صدای قلب خود گوش می‌دهند. این رویکرد اشتباه است زیرا این تصمیم باید منطقی باشد. شما قرار است سال‌های زیادی از زندگی خود را در این خانه بگذرانید. اگر می‌خواهید بهترین تصمیم را بگیرید، هنگام خرید آپارتمان احساسات خود را دور نگه دارید.

دوری از احساسات در خرید خانه

در خرید خانه منطقی تصمیم بگیرید!

خرید خانه را  به چشم یک سرمایه‌گذاری تجاری نگاه کنید، پس به مزایا و معایب آن فکر کنید. مذاکره برای کاهش قیمت ملک ممکن است به شما در کسب سود کمک کند. قبل از سرمایه‌گذاری، باید بودجه خود را در نظر بگیرید. قبل از نهایی کردن معامله، سود و هزینه‌های خود را محاسبه کنید.

در هنگام خرید آپارتمان کدام قسمت‌های داخلی خانه را بررسی کنیم؟

قسمت‌های داخلی یک آپارتمان که قبل از خرید خانه باید بررسی کنید عبارت‌اند از:

آشپزخانه

از آن‌جایی‌که آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است داشتن پنجره و نورگیر بودن آن بسیار مهم است. به محل قرارگیری آشپزخانه و متراژ آن نسبت به خانه دقت کنید. از آن‌جایی‌که خانم‌ها زمان زیادی را در طول شبانه‌روز در آشپزخانه می‌گذرانند داشتن یک آشپزخانه مناسب برای آن‌ها بسیار دلچسب است.

سیستم سرمایش و گرمایش

در زمان بازدید از آپارتمان حتماً درباره سیستم سرمایش و گرمایش آن تحقیق کنید. زیرا نداشتن سیستم سرمایش و گرمایش مناسب هزینه‌های زیادی را برای شما ایجاد می‌کند.

کف‌پوش

یکی از قسمت‌هایی که باعث زیبایی یک آپارتمان می‌شود کف‌پوش آن است. کف‌پوش‌ها در شکل و جنس‌های مختلفی مثل سرامیک، موزاییک، سنگ، پارکت و لمینت وجود دارد.

بالکن یا حیاط‌خلوت

نبود قسمتی به نام بالکن در یک آپارتمان می‌تواند مشکلاتی زیادی ایجاد کند مثلاً اگر بالکن نداشته باشید با مشکل خشک‌کردن لباس‌ها مواجه خواهید شد. همچنین بالکن می‌تواند به‌عنوان انباری دم دست شما باشد و یا وقتی تعداد کمدهای یک‌خانه جوابگوی نیازهای شما نباشد وجود بالکن می‌تواند مشکل‌گشای شما باشد. پس در هنگام خرید آپارتمان از وجود بالکن مطمئن شوید.

چگونه بفهمم که در یک محله خوب خرید می‌کنم؟

خرید خانه یک فرایند پیچیده و اغلب طولانی است. اما اگر بتوانید اصول اولیه نحوه کار آن را بررسی کنید، احتمال این‌که در طول مسیر غافلگیر شوید کمتر می‌شود و بدون شک تجربه خرید خانه آسان‌تر خواهد بود. یک محله خوب معمولاً از خانه‌ها و حیاط‌های مرتب، راحتی گرفته تا امکانات رفاهی، نرخ پایین جرم و جنایت، حمل‌ونقل عمومی، مدارس دولتی و جاده‌های آسفالت شده، شاخص‌های ثبات خود را دارد.

جمع‌بندی

هنگامی که قصد خرید خانه جدید را دارید، مطمئن شوید که محله نه‌تنها برای شما مطلوب است، بلکه دارای ویژگی‌های عینی است. مانند امکانات رفاهی جذاب، مدارس خوب، همسایه‌های بی‌آزار، آرامش و آسایش، دسترسی راحت به وسایل حمل‌ونقل عمومی، مقدار دریافتی شارژ ماهانه و  قوانین و مقررات که به افزایش ارزش سرمایه‌گذاری شما در طول زمان کمک می‌کند. اما به یاد داشته باشید، خرید خانه شخصی است. شما باید تصمیم بگیرید که کدام عوامل را بر اساس نیازها و محدوده قیمت خود اولویت‌بندی کنید و کدام یک برای شما چندان مهم نیستند. در نهایت شما می‌توانید از فردی به‌عنوان راهنمای خرید آپارتمان که دانش کافی و تجربه موفق در این زمینه دارد کمک بگیرید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نرم‌افزار مدیریت ساختمان به سایت شارژبوک مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *