شارژبوک
آموزشی, نرم افزار

راهنمای استفاده از نرم افزار مدیریت آپارتمان شارژبوک

به قول بارنی استینسون «همیشه روش‌های جدید بهتر از روش‌های قدیمی است». نرم افزار شارژ ساختمان هم روش جدید و بهینه‌ی مدیریت آپارتمان است. نرم افزار شارژ ساختمان می‌تواند تمام مشکلات مدیریتی یک ساختمان را برای همیشه از بین ببرد. در این مطلب قصد داریم به راهنمای استفاده از نرم افزار مدیریت آپارتمان شارژبوک بپردازیم که با رابط کاربری ساده و آسان خودش توانسته مدیران ساختمان را به سوی خود بکشد. با ما همراه باشید.

نرم افزار شارژ ساختمان چیست؟

نرم افزار شارژ ساختمان، یک اپلیکیشن کاربردی اندروید یا iOS است که بر روی موبایل شما نصب می‌شود تا به مسائل مدیریتی ساختمان رسیدگی کند. مدیر ساختمان می‌تواند با نصب این نرم افزار تمامی مالکان و مستاجران را دعوت کند تا مسائل ساختمان را در لحظه و به راحتی به گوش آن‌ها برساند. از طریق این نرم افزارها می‌توان شارژ ساختمان، هزینه‌های جاری، هزینه‌های ثابت، وصول بدهی، تسویه شارژ و … را انجام داد.

نرم افزار مدیریت آپارتمان شارژبوک چگونه کار می‌کند؟

در این قسمت به صورت گام به گام به شما می‌گوییم چطور از نرم افزار مدیریت آپارتمان شارژبوک استفاده کنید:

  1. نصب اپلیکیشن

قبل از هر چیز، به سایت نرم افزار شارژ ساختمان شارژبوک بروید و اپلیکیشن اندروید و iOS آن‌ها را به صورت مستقیم یا از اپلیکیشن‌هایی مانند سیبچه، سیب‌اپ یا اناردونی دانلود و نصب کنید. پس از دانلود اپلیکیشن باید شماره موبایل خود را وارد کنید تا کد فعالسازی اپلیکیشن برای شما بیاید. پس از زدن کد وارد اپلیکیشن شارژبوک خواهید شد که در آن باید ساختمان خود را تعریف کنید.

  1. تعریف ساختمان

در وسط اپلیکیشن گزینه + را بزنید، حال باید تعیین کنید شما مدیر ساختمان هستید یا از اهالی ساختمان. اگر مدیر ساختمان هستید گزینه بله را بزنید و اگر نیستید باید گزینه خیر را بزنید. تصور می‌کنیم شما توسط مجمع عمومی ساختمان به عنوان مدیر ساختمان انتخاب شدید. در صفحه بعد باید موارد خواسته شده را پر کنید. ابتدا نامی برای ساختمان خود انتخاب کنید. این نام می‌تواند هر چیزی باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم پلاک ساختمان یا نام کوچه و پلاک را بزنید. سپس نوع کاربری ساختمان را باید مشخص کنید، ساختمان شما مسکونی، اداری، تجاری، پزشکی یا آموزشی است.

حال نوبت انتخاب نوع ساختمان است. از بین گزینه‌های ساختمان، بلوک، مجتمع، برج و شهرک یکی را انتخاب کنید. از شما تعداد وارحدهای ساختمان را خواسته می‌شود. بر فرض ساختمان شما 4 واحدی است، پس عدد 4 را به عنوان تعداد واحد تایپ کنید. برخی از ساختمان‌ها صندوق دارند، اگر ساختمان شما هم صندوق دارد در قسمت بعدی باید مبلغ آن را مشخص نمایید، اگر ساختمان شما صندوق ندارد، قسمت بعدی یعنی تقسیم شارژ واحد را بزنید. آیا شارژ باید بین واحدها مساوی تقسیم شود؟ اگر پاسخ شما بله است، مبلغ شارژ را در قسمت بعدی وارد اگر هم خیر را انتخاب کردید در پایین صفحه گزینه‌ی بعدی را بزنید. در صفحه بعدی تعداد بلوک را باید مشخص کنید که معمولا برای آپارتمان‌ها عدد 1 را انتخاب می‌کنند. تعداد بلوک را مشخص کرده و سپس در پایین صفحه گزینه بعدی را بزنید.

گاهی مدیر ساختمان از افراد حقیقی یا حقوقی خارج از آن انتخاب می‌شوند، به همین علت در بخش بعدی باید مشخص کنید که شما ساکن این ساختمان هستید یا خیر؟ پس از تعیین این گزینه با جواب بله یا خیر، ایجاد آپارتمان را بزنید. حال ساختمان شما ایجاد شده است.

  1. امکانات ساختمان ایجاد شده

با کلیک بر روی ساختمان ایجاد شده می‌توانید گزینه‌هایی چون تابلو اعلانات، واحدها، صندوق و تنظیمات را ببینید. این گزینه‎‌ها را به صورت مختصر در زیر توضیح دادیم.

تابلو اعلانات: در تابلو اعلانات گزینه‌های اخبار، گفتگو، نظرسنجی و پیامک وجود دارد. در واقع تابلو اعلانات راه ارتباطی اهالی ساختمان با مدیریت است. همچنین طبق قانون تملک آپارتمان ها مدیر ساختمان باید تمام اهالی را از تصمیمات مجمع عمومی باخبر سازد که به راحتی در قسمت تابلو اعلانات می‌توانید این کار را انجام دهید.

واحدها: در این قسمت تعداد واحدها و حق شارژ ماهیانه هر واحد را خواهید دید. حال با انتخاب هر کدام از واحدها و زدن گزینه اطلاعات واحد باید تعداد نفرات، متراژ و… را مشخص کنید. در همین‌جا می‌توانید بدهی و وصول هر واحد را نیز ثبت کنید. با زدن گزینه اعلام شارژ در پایین صفحه، صفحه‌ای جدید باز می‌شود که باید در آن تاریخ و توضیحات را برای ایجاد شارژ ثابت تعیین کنید. در قسمت شارژ و بدهی نیز می‌توانید هزینه‌های جاری ساختمان از جمله قبض آب، برق و گاز مشترک، هزینه آسانسور، شارژ ساختمان و … را ثبت کنید. نرم افزار شارژ ساختمان شارژبوک بر طبق اطلاعات هر واحد و نوع محاسبه‌ای که انتخاب کردید که شامل محاسبه نفری، متراژی، متراژی نفری و دیگر روش‌های محاسبه هزینه های مشترک ساختمان می‌شود، هزینه‌ها را برای هر واحد محاسبه کرده و به اهالی ساختمان اطلاع می‌دهد.

صندوق: در صورت داشتن صندوق می‌توانید به این قسمت مراجعه کنید و هزینه، بیلان، گردش و درآمد را ثبت کنید تا ببینید چه هزینه‌هایی از صندوق پرداخت شده است و چه درآمدی وارد آن شده است.

تنظیمات: در این قسمت می‌توانید عکسی برای ساختمان ایجاد شده انتخاب کنید. شماره حسابی که حق ماهیانه شارژ ساختمان باید در آن واریز شود را وارد کنید، هنگامی که مدیریت ساختمان به شخص دیگری منتقل شد از این قسمت انتقال مدیریت دهید و در صورت جا به جایی از ساختمان می‌توانید ساختمان ایجاد شده را حذف کنید.

در نهایت، نرم افزار شارژ ساختمان شارژبوک با طراحی منحصر به فرد و راحتی در استفاده کمک می‌کند مدیریت یک ساختمان دیگر کار سختی نباشد. همچنین دیگر وقت خود را برای محاسبات طولانی روش های محاسبه شارژ ساختمان نخواهید گذاشت چون با وارد کردن داده‌ها به اپ شارژبوک، این نرم افزار خودش تمامی موارد مورد نیاز را محاسبه می‌کند و به اطلاع ساکنان ساختمان می‌رساند. همچنین این اپلیکیشن بر اساس قانون تملک آپارتمان ها طراحی شده است تا هیچ مشکلی از نظر قانونی برای ساختمان شما پیش نیاید. پس منتظر نمانید و همین الان نرم افزار شارژ ساختمان شارژبوک را نصب کنید و مدیریت ساختمان خود را به بی‌نهایت و فراتر از آن برسانید.

 

پست های مرتبط

نظرات در صفحه “راهنمای استفاده از نرم افزار مدیریت آپارتمان شارژبوک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *